Telefoniczny savoir-vivre
- Przedstawianie się i odbieranie telefonu zgodnie z najnowszymi standardami
- Czego unikać podczas rozmowy przez telefon?
- Telefon podczas spotkania biznesowego na stole – na co zwrócić uwagę?
- Nie możesz rozmawiać?
- „Zajmę dosłownie 2 minutki”
- Zerwane połączenie
- Z telefonem w miejscach publicznych, na spotkaniach, konferencjach
- Zarządzaj ciszą podczas rozmowy
- Kto się rozłącza pierwszy?
- Jak kończyć rozmowę telefoniczną?
- Krótkie wiadomości tekstowe, wiadomości głosowe – na co uważać, gdy korzystamy z nich biznesowo?
Trudny rozmówca w kontakcie bezpośrednim i przez telefon.
- Jak z klasą radzić sobie z trudnym rozmówcą przez telefon i w rozmowie twarzą w twarz?
- Jak wyjść z twarzą z wypowiedzianych niepotrzebnie słów? Co zamiast przepraszam?
- Rozmówca nie ma racji — jak przekonać kogoś do swojej?
- Co warto wyrzucić z naszego biznesowego słownika, bo obniża nasz profesjonalizm i działa ludziom na nerwy? Postaw na zwroty nienachalne.
Email – profesjonalna forma komunikacji
- Skrzynka mailowa: Tytuł, pole "Do", Pole "Dw"
- Nagłówek, gradacja przywitań w zależności od stopnia relacji
- Drodzy, mili – czyli jaki nagłówek w mailach, gdy adresat jest zbiorowy
- Zakończenie i rodzaj podpisu. Co zamiast „pozdrawiam”?
- Rezygnujemy z gotowych formułek i urzędowego tonu
- Nie dostajesz odpowiedzi na maile? Jak sobie z tym poradzić?
- Forma emaila – o co zadbać?
Wideokonferencja, telekonferencja
- Wysyłamy zaproszenie na spotkanie, jakie informacje powinno zawierać?
- Brak włączonej kamery
- Przebieg spotkania, moderacja i dbanie o dynamikę spotkania
- Przedstawienie, powitanie uczestników
- Small talk
- Wszystko widać i słychać, czyli jak zadbać o to, aby rozmowa była nie tylko efektywna, ale i udana.