Ewa Brok Etykieta Biznesowa
Moduł szkoleniowy

Autentycznie i z klasą w kontaktach bezpośrednich

Komunikacja niewerbalna

  • Co wspiera podczas rozmowy twarzą w twarz?
  • Co jest ważne w efekcie pierwszego wrażenia? Co może je popsuć?
  • Mowa ciała i spójność. Faux-pas w komunikacji niewerbalnej, co mówią gesty, dłonie, odgrywają ważną rolę w komunikacji. Właściwe i niewłaściwe postawy stojące oraz siedzące z uwzględnieniem różnic płci.  Głos i jego brzmienie
  • Strefy kontaktu, czyli proksemika, zbyt blisko, zbyt daleko
  • Obszary kontaktu wzrokowego. Brak kontaktu wzrokowego, zbyt nasilony kontakt, kontakt wzrokowy podczas rozmowy w grupie.

Powitanie – czyli element, który pozwala ustalić relacje

  • Prezentacja własnej osoby na spotkaniu, postawa, intonacja, dystans – gdzie popełniamy błędy?
  • Rodzaje i formy powitania oraz ich wpływ na odbiór osoby jej profesjonalizm i wiarygodność
  • Uścisk dłoni, jak się uchronić przed natarczywym potrząsaniem, pocałunek w dłoń, brak przywitania przez uścisk dłoni z kobietą
  • Zasady pierwszeństwa przy powitaniu. Tytulatura
  • Zapamiętywanie imion i nazwisk.

Przedstawianie

  • Zgodnie z zasadami pierwszeństwa
  • Przedstawianie osób, z którymi jesteśmy na ty
  • Kto ma pierwszeństwo, jeśli jest większa grupa w pomieszczeniu
  • Gdy przy przedstawianiu popełnimy błąd?
  • Wizytówki — formy przekazywania i otrzymywania wizytówek, co zrobić z otrzymaną wizytówką, najczęstsze wpadki.

Skracanie dystansu

  • Jak przejść na "Ty" w sytuacji zawodowej zgodnie z etykietą
  • Jeśli osoby znajdują się na równorzędnych stanowiskach?
  • Kiedy umiarkowany dystans może się przydać?
  • Zdrabnianie imion
  • Czy można odmówić przejścia na ty?
  • Jak się zachować, gdy spotykamy klienta w prywatnej sytuacji?
  • Na ty w mediach społecznościowych – na co zwracać uwagę, gdy kontaktujemy się biznesowo?

Spotkanie biznesowe

  • Zasady pierwszeństwa: schody, winda, drzwi, restauracja, płacenie rachunku, zajmowanie miejsc w samochodzie, wręczanie i odbieranie nagród, wznoszenie toastu, zabieranie głosu podczas uroczystości
  • Punktualność i spóźnienia
  • Prezentacja uczestników spotkania
  • Sposób zwracania się do poszczególnych osób, właściwe ich tytułowanie. Dlaczego „proszę pana” nie zawsze jest ok?
  • Żarty i przeklinanie w sytuacjach zawodowych
  • Wpadki i niezręczne sytuacje. Co jest zalecane, gdy to my popełniliśmy gafę, co jeśli ktoś ją popełnił?
  • Jak zwrócić komuś uwagę?
  • Komplementy – różnica między komplementem a oceną.
    Jakich komplementów w sytuacjach lepiej unikać?
  • Prezenty w biznesie.
    • Co się zmieniło w etykiecie prezentowej?
    • Niewłaściwe prezenty, co z alkoholem w prezencie?
    • Wręczasz kwiaty – o czym warto pamiętać?
    • Jak można popsuć radość z dawania prezentu?
  • Etykieta stołu — preferencje jedzeniowe gości
    • Od czego zaczynamy?
    • Sztućce
    • Torebka
    • Kelner
    • Smacznego
    • Płacenie rachunku i napiwek
    • Alkohol podczas spotkań biznesowych.
    • Czego unikać przy stole?

Etykieta ubioru służbowego

  • Znaczenie dodatków w ubiorze. Makijaż, fryzura – na co warto zwrócić uwagę?
  • Tatuaże, tunele w uszach, alternatywny wizerunek
  • Klasa i elegancja w garderobie damskiej i męskiej
  • Najczęstsze błędy wizerunkowe. Na co postawić w garderobie damskiej i męskiej?

Wystąpienie przed mniejszą lub większą grupą, przed kamerą

  • Co jest ważne dla osoby słuchającej wystąpienia, przemówienia, nagrania
  • Trzy kluczowe błędy w prezentacjach i wystąpieniach
  • Trzy proste sposoby na zbudowanie ciekawej, wciągającej prezentacji, nagrania
  • Jak zrobić dobre wrażenie i zaciekawić odbiorców?

Porozmawiajmy o współpracy

Jeśli zainteresowała Cię ta tematyka, zapraszam do bezpośredniego kontaktu.
Z przyjemnością dostarczę szczegółowych informacji i przygotuję indywidualną ofertę.

Udostępnij znajomym!

LinkedIn
Facebook
Twitter

Zobacz również...

Loading...
Ewa Brok - etykieta biznesowa

Ewa Brok

Trener etykiety biznesowej, profesjonalnego wizerunku i autoprezentacji z 17-letnim doświadczeniem zawodowym.

Rozwija sztukę dyplomacji i komunikacji interpersonalnej. Wspiera managerów oraz przedsiębiorców w zwiększaniu zawodowej skuteczności poprzez budowanie tzw. marki osobistej. Uczę m.in. komunikacji niewerbalnej-przez wygląd, zachowanie i mowę ciała.

Bądź na bieżąco!

Na moim osobistym profilu LinkedIn znajdziesz zawsze najświeższe informacje, w tym zapowiedzi szkoleń, nagrania video i krótkie felietony.

Zapraszam serdecznie!