Komunikacja niewerbalna
- Co wspiera podczas rozmowy twarzą w twarz?
- Co jest ważne w efekcie pierwszego wrażenia? Co może je popsuć?
- Mowa ciała i spójność. Faux-pas w komunikacji niewerbalnej, co mówią gesty, dłonie, odgrywają ważną rolę w komunikacji. Właściwe i niewłaściwe postawy stojące oraz siedzące z uwzględnieniem różnic płci. Głos i jego brzmienie
- Strefy kontaktu, czyli proksemika, zbyt blisko, zbyt daleko
- Obszary kontaktu wzrokowego. Brak kontaktu wzrokowego, zbyt nasilony kontakt, kontakt wzrokowy podczas rozmowy w grupie.
Powitanie – czyli element, który pozwala ustalić relacje
- Prezentacja własnej osoby na spotkaniu, postawa, intonacja, dystans – gdzie popełniamy błędy?
- Rodzaje i formy powitania oraz ich wpływ na odbiór osoby jej profesjonalizm i wiarygodność
- Uścisk dłoni, jak się uchronić przed natarczywym potrząsaniem, pocałunek w dłoń, brak przywitania przez uścisk dłoni z kobietą
- Zasady pierwszeństwa przy powitaniu. Tytulatura
- Zapamiętywanie imion i nazwisk.
Przedstawianie
- Zgodnie z zasadami pierwszeństwa
- Przedstawianie osób, z którymi jesteśmy na ty
- Kto ma pierwszeństwo, jeśli jest większa grupa w pomieszczeniu
- Gdy przy przedstawianiu popełnimy błąd?
- Wizytówki — formy przekazywania i otrzymywania wizytówek, co zrobić z otrzymaną wizytówką, najczęstsze wpadki.
Skracanie dystansu
- Jak przejść na "Ty" w sytuacji zawodowej zgodnie z etykietą
- Jeśli osoby znajdują się na równorzędnych stanowiskach?
- Kiedy umiarkowany dystans może się przydać?
- Zdrabnianie imion
- Czy można odmówić przejścia na ty?
- Jak się zachować, gdy spotykamy klienta w prywatnej sytuacji?
- Na ty w mediach społecznościowych – na co zwracać uwagę, gdy kontaktujemy się biznesowo?
Spotkanie biznesowe
- Zasady pierwszeństwa: schody, winda, drzwi, restauracja, płacenie rachunku, zajmowanie miejsc w samochodzie, wręczanie i odbieranie nagród, wznoszenie toastu, zabieranie głosu podczas uroczystości
- Punktualność i spóźnienia
- Prezentacja uczestników spotkania
- Sposób zwracania się do poszczególnych osób, właściwe ich tytułowanie. Dlaczego „proszę pana” nie zawsze jest ok?
- Żarty i przeklinanie w sytuacjach zawodowych
- Wpadki i niezręczne sytuacje. Co jest zalecane, gdy to my popełniliśmy gafę, co jeśli ktoś ją popełnił?
- Jak zwrócić komuś uwagę?
- Komplementy – różnica między komplementem a oceną.
Jakich komplementów w sytuacjach lepiej unikać? - Prezenty w biznesie.
- Co się zmieniło w etykiecie prezentowej?
- Niewłaściwe prezenty, co z alkoholem w prezencie?
- Wręczasz kwiaty – o czym warto pamiętać?
- Jak można popsuć radość z dawania prezentu?
- Etykieta stołu — preferencje jedzeniowe gości
- Od czego zaczynamy?
- Sztućce
- Torebka
- Kelner
- Smacznego
- Płacenie rachunku i napiwek
- Alkohol podczas spotkań biznesowych.
- Czego unikać przy stole?
Etykieta ubioru służbowego
- Znaczenie dodatków w ubiorze. Makijaż, fryzura – na co warto zwrócić uwagę?
- Tatuaże, tunele w uszach, alternatywny wizerunek
- Klasa i elegancja w garderobie damskiej i męskiej
- Najczęstsze błędy wizerunkowe. Na co postawić w garderobie damskiej i męskiej?
Wystąpienie przed mniejszą lub większą grupą, przed kamerą
- Co jest ważne dla osoby słuchającej wystąpienia, przemówienia, nagrania
- Trzy kluczowe błędy w prezentacjach i wystąpieniach
- Trzy proste sposoby na zbudowanie ciekawej, wciągającej prezentacji, nagrania
- Jak zrobić dobre wrażenie i zaciekawić odbiorców?